Przejdź do głównej zawartości

Nowoczesne kształty w moim domu - historia prawdziwa!

Kiedyś mieszkałem w małej kawalerce. Pewnego wieczoru doszedłem do wniosku że muszę ją sobie jakoś odnowić.. zastanawiałem się.. i zastanawiałem. 

Zapytacie pewnie nad czym? Otóż jak każdy facet, nad budżetem i jak tu zrobić by się nie narobić.. a zrobić. Trudne zadanie, trust me.

 Finalnie przestałem się martwić o kwotę a podjąłem decyzje o zrobieniu czegoś niezwykłego, mimo iż dziewczyna się ze mnie śmiała, ja szedłem w zaparte.. widząc widmo swojej porażki. Chciała żebym się potknął i zrobił coś co będzie negatywne w skutkach.

nowoczesna dziewczyna sie smieje
 źródło: images.google.com

 Wiecie co zrobiłem? Podjąłem decyzje o wynajęciu architekta do nowoczesnego wystroju wnętrz. Pomyślałem że dopiero wtedy utre jej nosa ;)

 Szukałem i szukałem jednak znalezienie odpowiedniej osoby było dosyć poważnym problemem, chciałem pewnego i sprawdzonego rozwiązania lecz większość osób z którymi rozmawiałem nie dysponowała doświadczeniem bądź ich projekty opierały się głównie o wystroje w iście barokowym stylu - czy można komuś takiemu uwierzyć?

juzek nowoczesne kształty
źródło: images.google.com

 Zacząłem więc czytać książki i artykuły, od kolorów po architekturę wnętrz. Trwało to jakieś dwa tygodnie, tej.. mojej intensywnej nauki. Czułem się niczym przysłowiowy “Kowalski” wyjęty spod pługa i słyszący od swojego przełożonego “Ej,Juzek! od dziś uczysz się latać dwupłatowcem bo za dwa tygodnie będziesz musiał spryskać pole z pyrami. W schowku leży instrukcja obsługi, zacznij się uczyć”. Bez perspektywy na znalezienie odpowiedniej osoby nie miałem wyboru, jak straceniec pomyślałem “albo wóz albo przewóz”.

juzek lata
źródło: images.google.com

 Przechodząc przez tą całą lekturę dowiedziałem się o kilku istotnych sprawach, o których powiem poniżej.

 Nowoczesne kształty w twoim domu nadają niebywałego wydźwięku w odbiorze twojego wystroju wnętrz, wydaje się to banalne ale tak już jest. Nic nie zmieni faktu że nudne pomieszczenia są odświeżane przez nowoczesne meble z nietypowymi kształtami.

 Przykładem po latach może być kilka loftów, które do tej pory odnawiałem. Niekiedy wystarczyło trochę odświeżyć ściany i dodać rzeczy takie jak fotele i fikuśną lampę.

 Nowoczesne kształty od zawsze ratowały nawet najbardziej wymagające lokale, salony, kuchnie bądź przedpokoje, które były często w opłakanym stanie, mogłoby się wydawać że nic z tym nie można zrobić.. a jednak!

Po latach ciąglę wspominam minę mojej dziewczyny a obecnie żony. Gdy wróciła po tygodniu z wyjazdu pracowniczego, zastała mnie z gazetą, siedzącego przed komputerem na nowej sofie. Wpatrywałą się w efekt mojej pracy dobre 2-3minuty po czym powiedziała “ŁAŁ!”, uśmiechnąłem się i powiedziałem “nie musisz tak szeroko otwierać ust bo i tak cie nie nakarmie, jedzenie jest w piekarniku, trzeba odgrzać” - do dziś zapamiętam ten uśmiech i wrażenie jakie na niej wywołałem. To wszystko z mojej historii, jeśli chcecie więcej to piszcie i pytajcie. Niestety, uprzedzając pytania, nie mieszkamy już tam. Kawalerka została sprzedana, ze względu na małe dziecko, zamieniliśmy na coś większego. PS. podczas sprzedaży wynegocjowałem dużo wyższą cenę ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lampy nowoczesne, co należy o nich wiedzieć?

Wpierw warto sobie zadać pytanie czy oświetlenie pełni ważną rolę wystroju wnętrz. Otóż tak, lecz świadomość tego przychodzi z czasem, gdy nabieramy doświadczenia w projektowaniu.  Sprawne oko designera doskonale wychwytuje pozycje w których może a raczej powinno, znaleźć się oświetlenie i jaki rodzaj oraz jaka barwa(nasycenie) będzie najbardziej odpowiednia. Marcin Rusak, zdjęcie z: images.google.com Obecnie rozróżnia się różne natężenia światła, ciepłych po zimne a ich wartości są wyrażone w Kandel 'ach. Poniżej przedstawiam mały wzornik zapożyczony z googl'a wraz z określonymi barwami względem podanych wartości jakimi są wcześniej wspomniane kandele. Źródło: images.google.com Żarówki bądź oświetlenia led w lampach nowoczesnych można dzielić w zależności od wartości: - Poniżej 2000K , światło typowo ozdobne, porównywalne z świeczką bądź jakimkolwiek innym źródłem ognia. - 2700-3000K , barwa zbliżona do tradycyjnej domowej żarówki. - 4000K , jest to bar

Fotel kula(eng. ball chair) autorstwa Eero Aarino - recenzja/opinia

Ball Chair(pol. fotel kula) to  krzesło designerskie zaprojektowane przez Eero Aarnio  urodzonego 21 lipca 1932, student w latach 1954-57 Helsińskiego Instytutu Sztuki Użytkowej. Eero Aarnio jest fińskim dekoratorem wnętrz, znany z owalnych kształtów, niecodziennych pomysłów oraz w wykorzystywaniu sztucznych materiałów(np. włókno szklane). źródło: dkwadrat.pl Fotel kula charakteryzuje się niecodziennym pomysłem, jego autor sam zdążył zauważyć że charakterystyczną cechą tego fotela nie jest wygląd a praktyczność umożliwiająca wygłuszenie dźwięków znajdujących się do okola osoby w nim siedzącej. Wygłuszenie to pozwala niekiedy całkowicie odciąć się od świata zewnętrznego, oddając się naszej ulubionej lekturze w towarzystwie naszego ulubionego trunku. Fotel, z racji na jego charakterystyczny kształt doskonale komponuje się z owalnymi kształtami ale także może być znakomitym kontrastem w pomieszczeniach o ostrych krawędziach bądź ciemniejszych odcieniach. Ma on ponadczasowe k

Czy warto kupić mieszkanie bądź dom w nowym budownictwie?

Nowoczesne osiedla mieszkaniowe, ile osób z was w takim mieszka? Jestem bardzo ciekaw waszej decyzji. Ostatnio uciera się przekonanie że nowsze to znaczy lepsze ale czemu ludzie są w tak dużym błędzie? Postawowie wam przybliżyć mój punkt widzenia - a nie jedyną słuszną racje w którą powinieneś/łaś uwierzyć.  źródło: images.google.com Przechodząc do rzeczy, niegdyś produkcja i budowa odbywały się tak a nie inaczej, jeszcze za czasów komuny często przewody prowadzono na ukos, jak najkrótszą drogą po ścianie by oszczędzić na przewodach instalacyjnych bądź wywoziło się cegły z budowy bo u gościa obok była fucha do zrobienia. Wtedy też był przymus pracy.. ale pracował tylko ten komu się chciało, na zwolnienie nie bardzo można było liczyć ;) Późniejsze realia weryfikowały i nie każdy ostał się na rynku pracy. Zakładam że większość "mniej robotnych" do dziś z tamtego okresu tuła się po ulicach. Tamtejsze zaniedbania owocowały falą "hejtu" w późniejszym czasie, p